ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ : Ερώτημα στη βουλή για τα προβλήματα που ταλανίζουν τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος που υπηρετούν σε πλωτά μέσα

 



Ερώτημα στην βουλή προς τον κ. ΥΝΑΝΠ και κ. Υπουργό Οικονομικών   κατέθεσε o Βουλευτής της Ελληνικής Λύσης Αντώνιος Μυλωνάκης σχετικά με τα προβλήματα που ταλανίζουν τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος που υπηρετούν σε πλωτά μέσα :

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα, 08/10/2022

 

Του: Αντωνίου Μυλωνάκη, Βουλευτή Α΄ ανατολικής Αττικής

 

ΠΡΟΣ: 1) στον κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

            2) στον κ. Υπουργό Οικονομικών

 

ΘΕΜΑ: «Συνθήκες γαλέρας για τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος που υπηρετούν σε πλωτά μέσα»


Κύριοι Υπουργοί,


Σε ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Λιμενικών (Π.Ο.Λ) σταχυολογούνται ενδεικτικά τα δεκάδες προβλήματα που ταλανίζουν τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής.


Τονίζονται μάλιστα τα πενιχρά επιδόματα και οι συνθήκες υπηρεσίας των στελεχών που υπηρετούν σε πλωτά μέσα, τα οποία τυγχάνουν δυσανάλογα της τεράστιας προσφοράς τους στην πατρίδα μας.


Είναι παγκοίνως γνωστό, ότι τα στελέχη του Λ.Σ-ΕΛΛ.ΑΚΤ όλο αυτό το διάστημα πιστά στο καθήκον τους, μαζί με τις υπόλοιπες Ένοπλες Δυνάμεις αποτελούν θεματοφύλακες των θαλάσσιων συνόρων της χώρας μας. Δυστυχώς όμως, παρά τις κυβερνητικές εξαγγελίες στην Διεθνή Έκθεση της Θεσσαλονίκης, το αρμόδιο Υπουργείο δεν έχει μεριμνήσει ακόμα για τη διόρθωση του πλήθους προβλημάτων που τους απασχολούν.


Συγκεκριμένα, μετά και τη μείωση των οργανικών συνθέσεων τους πληθαίνουν και τείνουν να παγιωθούν ως ιδανική επιλογή τα αιτήματα προϊσταμένων Λιμενικών Αρχών για παράλληλα καθήκοντα στα πληρώματα των πλωτών. Πλην της παράλληλης υπηρεσίας, είναι εύλογο να παρατηρείται και ελλιπής σύνθεση σκαφών.


Η ανάθεση παράλληλων καθηκόντων αναγκάζουν τα στελέχη να σημειώνουν υπερωρίες και υπερεργασία, καταστρατηγώντας τον κανονισμό ωραρίου εργασίας. Αρκετές δε οι περιπτώσεις που τα πληρώματα των σκαφών αναγκάζονται να δουλεύουν από 15 έως ακόμα και 30 νυχτερινές υπηρεσίες εν πλω μηνιαίως και εν συνέχεια να αναλαμβάνουν και όποια υπηρεσία προκύψει, καλύπτοντας κενά.


Επιπροσθέτως, ο ισχύοντας Κανονισμός Λειτουργίας Πλοίων - Σκαφών ΛΣ χρήζει τροποποίησης, ώστε σε κανένα σκάφος να μην υπάρχει μονό πλήρωμα. Δηλαδή, επιβάλλεται η πρόβλεψη για διπλά και τριπλά πληρώματα στο μέγιστο της οργανικής τους σύνθεσης του σκάφους, με σκοπό οι υπηρεσίες και η 24ωρη επιφυλακή να διαμοιράζεται δικαίως ανάμεσα σε όλα τα μέλη του πληρώματος.


Εν συνεχεία, κατά την καλοκαιρινή περίοδο έχει επανειλημμένως αναφερθεί ότι τα οδοιπορικά στα στελέχη και στα πληρώματα των σκαφών δεν είναι αρκετά για την εύρεση αξιοπρεπούς καταλύματος με αποτέλεσμα να αναγκάζονται να διαμένουν μέσα στα σκάφη , σε ανεπαρκείς χώρους για την απαραίτητη ανάπαυσή τους τους. Παρά τις αντίξοες συνθήκες υπενθυμίζεται δε, ότι ακόμη και σήμερα δεν λογίζονται ως διπλά τα έτη για τους υπηρετούντες σε κατηγορία Α1 (ΠΑΘ-900αρια) και κατά το ήμισυ για τα υπόλοιπα, εξαιρώντας τα σκάφη κατηγορίας Ε και χωρίς να τεθεί έτος αναφοράς χρόνου έναρξης δικαιώματος.

Βάσει των ανωτέρω:


Ερωτώνται οι κκ. Υπουργοί:


1) Θεωρείτε ότι τα επιδόματα, τα οδοιπορικά και η μισθοδοσία που τυγχάνει σε επίπεδα της μνημονιακής περιόδου, ανταποκρίνονται στην αξιοθαύμαστη προσφορά των στελεχών του Λ.Σ-ΕΛΛ.ΑΚΤ;

2) Προτίθεσθε σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Λιμενικών, να αφουγκραστείτε τα προβλήματα του Σώματος και να δράσετε προς επίλυση αυτών;

3) Για ποιο λόγο Παράλληλα εξακολουθεί να εφαρμόζεται η διαταγή της ΔΠ Γ΄-Δ.Ε.Μ. του 2015 [ΩΠ:301524/07-15] για την εναλλαγή ανά τρίμηνο ή εξάμηνο των διπλωματούχων στα πλωτά, ενώ έχει εκδοθεί νέα ΠΔΕΜ [04/2018];

4) Σε τι ενέργειες θα προβείτε προκειμένου να αυξήσετε τα οδοιπορικά στα στελέχη και πληρώματα σκαφών που υπηρετούν κατά την καλοκαιρινή περίοδο, έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες της καθημερινότητας τους;


Ο ερωτών Βουλευτής

 

ΜΥΛΩΝΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ



   

Νεότερη Παλαιότερη