Συνέντευξη του Προέδρου της ΕΠΛΣ Φθιώτιδος Γιαταγάνα Γεώργιου για τις ανάγκες και τα προβλήματα του Λιμενικού στην περιοχή


Με αφορμή πρόσφατα συμβάντα στην περιοχή ευθύνης των Λιμενικών Αρχών Αταλάντης, Στυλίδας και Αγίου Κωνσταντίνου το ALT.GR επικοινώνησε με τον πρόεδρο την Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος (ΕΠΛΣ) Φθιώτιδας (μέλος της ΠΟΛ), Γιώργο Γιαταγάνα. Βασικό μας κίνητρο ήταν να μάθουμε από «πρώτο χέρι», δηλαδή από τους ίδιους τους λιμενικούς και τους εκπροσώπους τους, σε τι συνθήκες και με τι μέσα προσπαθούν να ανταποκριθούν σε όλες τις αρμοδιότητες με τις οποίες είναι επιφορτισμένοι.

Θυμίζουμε ότι σε Ερώτηση που έγινε προς τον Υπουργό Ναυτιλίας τον Απρίλη του 2021 από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, είχε δοθεί απάντηση με αναλυτικά στοιχεία. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζουμε κάποια επιγραμματικά. Στην απάντηση (Αριθ. Πρωτ.: 1500.1/ 33629 /2021 /132) τόνιζε:

  • «Η αστυνόμευση του ευρύτερου θαλάσσιου πεδίου του νομού Φθιώτιδας πραγματοποιείται από έξι πλωτά ΛΣ-ΕΛΑΚΤ διαφόρων τύπων και κατηγοριών»
  • «Η χερσαία ζώνη αστυνομεύεται από επτά οχήματα που έχουν διατεθεί και επιχειρούν σε μόνιμη βάση στις Λιμενικές Αρχές της περιοχής»
  • Για να την ανανέωση κι εκσυγχρονισμό του στόλου διαβεβαίωνε ότι είναι σε εξέλιξη και ότι τα νέα μέσα κατανέμονται…
  • Για την υποστελέχωση των υπηρεσιών απάντησε ότι καταβάλλεται προσπάθεια για την κάλυψη των αναγκών στελέχωσης των Υπηρεσιών του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ με βάση την αρχή της κατανομής του προσωπικού ανά Υπηρεσία. Την ίδια στιγμή βέβαια παρέθετε την οργανική σύνθεση των υπηρεσιών της Φθιώτιδας παρουσιάζοντάς τες ως υπερπλήρεις!
  • Για την προμήθεια του αναγκαίου ρουχισμού παρέπεμπε στον διαγωνισμό του διενήργησε για το σύνολο του προσωπικού του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ υπονοώντας ότι καλύφθηκαν όλες οι ανάγκες.
  • Τέλος για την επανίδρυση του Λιμενικού Τμήματος Αρκίτσας απαντούσε ότι αναμένει πρώτα την ανακατανομή των νέων οργανικών θέσεων (έγινε τον Νοέμβρη του 2021 – ΦΕΚ Β 4913 & 4914/21 //22-10-2021) και την εύρεση χώρου στην περιοχή.

Πολλά μένουν να γίνουν ακόμη, ενώ τα περισσότερα δεν έγιναν ποτέ!

Από τη συζήτηση με τον πρόεδρο της ΕΠΛΣ Φθιώτιδας Γιώργο Γιαταγάνα προέκυψε το συμπέρασμα ότι πολλά μένουν να γίνουν ακόμη, ενώ τα περισσότερα δεν έγινα ποτέ! Αναφέρουμε τα σημαντικότερα επιγραμματικά παρακάτω:

  1. Τα πλωτά μέσα που μπορούν να επιχειρούν μέρα και νύχτα είναι μόνο δύο. Ένα του Λιμεναρχείου Στυλίδας και ένα του ΄Γ Λιμενικού Τμήματος Αταλάντης. Το τελευταίο μάλιστα, χρειάζεται άμεσα νέες μηχανές λόγω παλαιότητας. Το ΄Β Λιμενικό Τμήμα Άγιου Κωνσταντίνου δεν έχει καθόλου πλωτό. Το Ά Λιμενικό Τμήμα της Γλύφας διαθέτει ένα πλωτό που επιχειρεί μόνο την ημέρα και μόνο με καλές καιρικές συνθήκες, με αποτέλεσμα η περιοχή ν’ αστυνομεύεται από τα υπόλοιπα σκάφη.
  2. Όσον αφορά την υποστελέχωση το πρόβλημα επικεντρώνεται στο ΄Γ Λιμενικό Τμήμα Αταλάντης. Μάλιστα το συγκεκριμένο Τμήμα επιβαρύνεται κι από την υποχρέωση στελέχωσης του Λιμενικού Φυλακίου Αρκίτσας, το λιμάνι του οποίου είναι πορθμείο.
  3. Το Λιμενικό Τμήμα Αρκίτσας δεν έχει επαναλειτουργήσει ακόμη. Η μετατροπή του Φυλακίου (Λ/Φ) σε Τμήμα (Λ/Τ), εκτός των άλλων, θα επέβαλε την ενίσχυσή του με το αναγκαίο προσωπικό και θα μείωνε την επιβάρυνση του ΄Γ Λ/Τ Αταλάντης. Το Υπουργείο Ναυτιλίας δεν έχει ακόμη προχωρήσει σε καμία ενέργεια. Αυτό παρά το γεγονός ότι έχει εξασφαλιστεί κτίριο και υλικοτεχνική υποδομή γι’ αυτό.
  4. Στο προσωπικό που υπηρετεί στη Φθιώτιδα δεν έχει δοθεί μέχρι σήμερα απολύτως κανένας ρουχισμός. Το κόστος, για τις στολές και τον λοιπό αναγκαίο ρουχισμό, επιβαρύνει αποκλειστικά το προσωπικό.
  5. Όσον αφορά τα αυτοκίνητα που διατίθενται για όλη τη Φθιώτιδα είναι 7 εκ των οποίων μόνο δύο σύγχρονα. Συγκεκριμένα: Υπάρχει ένα 20ετίας στη Γλύφα (Ά Λ/Τ). Δύο σύγχρονα κι ένα παλιό διαθέτει το Λιμεναρχείο Στυλίδας. Στον Άγιο Κωνσταντίνο (΄Β Λ/Τ) υπάρχει ένα. Στη Σκάλα Αταλάντης (΄Γ Λ/Τ) άλλο ένα απαρχαιωμένο. Της Λάρυμνας είναι παλιό επίσης.
  6. Τέλος σημαντική ανάγκη υπάρχει να ιδρυθεί Λιμενικό Φυλάκιο στο «Λιβάρι» καθώς η περιοχή έχει αυξημένες ανάγκες αστυνόμευσης επειδή αποτελεί υδροβιότοπο που έχει ενταχθεί με ΠΔ στο πρόγραμμα NATURA 2000. Στην εκτεταμένη αυτή περιοχή των εκβολών του Σπερχειού απαγορεύεται το ψάρεμα με οποιοδήποτε μέσο. Συχνά είναι τα περιστατικά παράνομης αλιείας, κατασχέσεων αλιευτικών εργαλείων, ιχθυοπαγίδων ακόμη και συλλήψεων στην περιοχή.

Το Υπουργείο Ναυτιλίας έχει ευθύνες για την κατάσταση αυτή

Θυμίζουμε ότι οι Λιμενικές αρχές της περιοχής εκτός των καθημερινών καθηκόντων τους είχαν και σημαντική συμβολή στις διασώσεις και τα γεγονότα με την πυρκαγιά που κατέκαψε την απέναντι ακτή της βόρειας Εύβοιας παρά τις παραπάνω ελλείψεις. 

Με άλλα λόγια το Υπουργείο Ναυτιλίας δεν έχει ασχοληθεί καθόλου τουλάχιστον την τελευταία χρονιά με τις ανάγκες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι λιμενικοί της Φθιώτιδας. Η Ένωση Προσωπικού με ανακοινώσεις, επιστολές και συναντήσεις με την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ έχει αναδείξει επανειλημμένα αυτά τα ζητήματα και θα συνεχίσει.

Πηγή 

Νεότερη Παλαιότερη